تکنولوژی، پیشرفت های ارتباط جهانی و رشد روز افزون اینترنت امکان دسترسی به حوادث سرتاسر دنیا و همچنین دانش موجود در مورد محصولات آرایشی طبیعی و ارگانیک فراهم آورده است و دسترسی به این محصولات تنها با چند کلیک ساده امکان پذیر است.

بانوان لیست مواد تشکیل دهنده را مطالعه می کنند و اغلب به دنبال محصولات مراقبت شخصی طبیعی هستند. آنها زیاد گول بسته بندی های جذاب را نمی خورند و در واقع به خوبی می دانند که از چه محصولی بر روی بدن خود استفاده کنند. آنها از سمت محصولات مصنوعی که در گذشته فروش خوبی داشتند به سمت محصولات طبیعی و ارگانیک تغییر جهت داده اند.

شرکت های موفق در زمینه تولید رایحه های برند های پر فروش محصولات مراقبت شخصی باید برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود آماده باشند.

تاثیر تکنولوژی بر روی انتخاب مشتریان هم مثبت و هم منفی بوده است

جو مالون، موسس برند محصولات زیبایی جو مالون که اکنون برند دیگری به نام جو لاور را نیز تاسیس کرده است می گوید: «تکنولوژی به سبک زندگی ای که مطلوب مشتریان است حمله می کند. با وجود تمام تکنولوژی های امروزی شاهد هستیم که مشتریان تمایل دارند که انسانیت را به دنیایی که با سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود برگردانند. نیاز است که راه هایی برای ساده کردن پیچیدگی های دنیایی که در آن زندگی می کنیم بیابیم.»

به طور خاص در مورد صنعت محصولات زیبایی و مراقبت شخصی، کامیلو پِین مدیر عامل شرکت Coty می گوید: «برندها با سرعت نور ساخته می شوند. صنعت زیبایی هر روز پیچیده تر می شود. غریضه ما این است که از پیچیدگی ها دور شویم. اما از سویی مجبوریم از این پیچیدگی ها استقبال کنیم یا پیرامون آنها نباشیم… هنر پیشروی از طریق تغییر نیازمند درک چیزهایی ست که تغییر نکرده اند.

برخی عوامل تاثیرگذار دیگر در ایجاد تغییرات در محصولات مراقبت شخصی

براساس نظر مایک جورج رئیس و مدیر عامل QVC، چهار دلیل برای تغییرات بوجود آمده در تفکر و خرید محصولات مراقبت شخصی وجود دارد. یکی از این دلایل مربوط به کاهش اعتماد در جامعه است، دلیل دیگر پیشی گرفتن شرکت ها در ارزان فروشی ست که سبب می شود شرکتها برای رقابت با یکدیگر محصولات خود را با کمترین قیمت ممکن به فروش بگذارند. دلیل سوم این است که بانوان به دنبال صحت و اعتبار هستند، و دلیل آخر اینکه تاثیرات مربوط به خرید در حال تغییر است.

به علاوه، مرزهای صنعت محصولات مراقبت شخصی به شکل قابل توجهی نامشخص شده اند و این امر فروش محصولات مراقبت شخصی را تحت تاثیر قرار داده است. برخی از آنها شامل موارد زیر می شود: تولید محصولات ارزان قیمت که به عنوان محصولات لوکس بازاریابی می شوند؛ تمایل در حال رشد مشتریان برای ترکیب کردن محصولات آرایشی و محصولات حوزه سلامت با یکدیگر.

تکنیک های بازاریابی برای محصولات مراقبت شخصی

بازاریابی محصولات مراقبت شخصی به خصوص عطر و ادکلن می تواند تجارت متقلبانه ای باشد زیرا جاذبه محصولات ممکن است با آنچه در واقعیت هست متفاوت باشد. به شکل خاص تر، موضوع این نیست که زنان را متقاعد کنیم محصولات ما را دوست داشته باشند چون با استفاده از این محصولات آنها احساس بهتری خواهند داشت.

تکنیک های بازاریابی محصولات مراقبت شخصی باید مطابق با خلق و خو و ذهنیت زنان مدرن باشد. در گذشته، تامین کننده ها محصولات مرتبط با زیبایی را به گونه ای بازاریابی می کردند که گویی این محصولات قرار است محدودیت های فیزیکی مشتریان را رفع کند. استراتژی جدیدتر این است که آنها زنان را تشویق به قبول واقعیت می کنند.