به راستی بانوان در محصولات آرایشی مورد استفاده خود به دنبال جه هستند؟ پاسخ این سوال می تواند برای تولید کنندگان محصولات آرایشی بسیار حائز اهمیت باشید زیرا بانوان امروزی دارای تحصیلات بالایی هستند و نیازهای آنها در حال تغییر است. دانش مربوط به رایحه در محصولات آرایشی بهداشتی حدود دو دهه است که مطرح شده است و سلیقه ی افراد و همچنین احساسات آنها در مورد آنچه می خرند بسیار در انتخاب آنها تاثیرگذار است.
آمارهای مربوط به صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی
از اوایل قرن بیستم، تعداد زیادی از شرکت های چند ملیتی مانند L`Ore`al، Estee` Lauder، Proctor & Gamble و Shiseido صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی را تسخیر کرده اند، محصولات این شرکت ها شامل لوازم آرایشی، لوازم مراقبت از مو، عطر و دئودورانت می باشد. در سال 2015، آمریکایی شمالی با مرکزیت ایالات متحده آمریکا 24.7% از بازار لوازم آرایشی و بهداشتی را در اختیار داشت و در آن زمان به عنوان ارزشمند ترین بازار محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا در نظر گرفته می شد.
در سال 2016 میزان فروش لوازم مراقبت شخصی در آمریکا حدود 985 میلیون دلار بود. دومین بخش سودآور به لوازم آرایش چشم و به خصوص ریمل اختصاص داشت که حدود 941.1 میلیون دلار بود. خط چشم، سایه چشم و لوازم آرایش ابرو نیز در این دسته بندی قرار داشتند که در مجموع فروشی حدود 2.1 میلیارد دلار داشتند. میزان فروش رژ لب حدود 630 میلیون دلار بود.
فابریزیو فردا رئیس و مدیر عامل شرکت Estee Lauder در مورد لوازم زیبایی و مراقبت شخصی اینطور احضار نظر می کند: «در ایالات متحده آمریکا بانوان بیشتر براری محصولات زیبایی هزینه می کنند، حدود 13% برای لوازم آرایشی و 18% برای کانسیلر. 35 درصد از بانوان هر روزه بیش از 5 محصول آرایشی مصرف می کنند و 80% آنها هر روز از محصولات مراقبت پوست استفاده می کنند. در ایالات متحده آمریکا در هر دقیقه 6 عدد ریمل فروش می رود.»
مطالعات و بررسی های اخیر در مورد محصولات مراقبت شخصی
یک بررسی جدید نشان داد که 89 درصد از زنان آمریکایی از محصولات مراقبت شخصی طبیعی و ارگانیک استفاده می کنند. براساس کارگروه محیط زیست (EWG)، زنان بیش از مردان از محصولات مراقبت شخصی طبیعی و ارگانیک استفاده می کنند و روزانه در معرض مواد آرایشی بیشتری قرار می گیرند. به طور میانگین، زنان هر روز 12 محصول که در مجموع شامل 168 ماده اولیه هستند استفاده می کنند. بررسی بر روی شرکت کنندگان آقا در این بررسی نشان داد که آنها 6 محصول که در مجموع شامل 85 ماده اولیه هستند را استفاده می کنند.