بسته به نوع کسب و کار و محصول مورد فروش، انواع مختلفی از بازاریابی رایحه وجود دارد. به عنوان مثال، رایحه بیلبوردی (Billboard Smell) نوعی از بازایابی رایحه است که رایحه را به برجسته ترین شکل ممکن بیان می کند- شرکت کاستا کافی و استارباکس را در نظر بگیرید. هر دوی این شرکت ها دارای رایحه ای بسیار قوی و جذاب هستند که مشتریان به طور خودآگاه از آن مطلع هستند. با وارد شدن به یکی از فروشگاه های این دو شرکت شما به طور مشخص رایحه ی قوی داخل فروشگاه را استشمام خواهید کرد. نوع دیگر بازاریابی رایحه، رایحه موضوعی (Thematic Smell) می باشد- در این نوع رایحه با نوع کسب و کار هماهنگی دارد. استفاده از لاوندر آرامش بخش، وانیل و یا رز می تواند حس آرامش بخشی را در یک مرکز ماساژ درمانی برای مشتریان فراهم آورد، البته در سطح خودآگاهی پایین تری نسبت به بوی قهوه. نوع سوم بازاریابی رایحه، رایحه محیط (The Ambient Smell) می باشد- در این نوع بازاریابی از رایحه ای سبک و نامحسوس تر برای پوشاندن بوی ناخوشایند محیط استفاده می شود. مکان هایی مانند توالت، باشگاه و محیط های بزرگ دیگر می توانند از این نوع بازاریابی رایحه استفاده نمایید. در آخر، نوع چهارم بازاریابی رایحه، امضای رایحه (Signature Smell) می باشد- این نوع از بازاریابی رایحه از زمان های گذشته در فروشگاه های بزرگ و یا خانه های مد بزرگ استفاده می شود. رایحه های قوی و لوکس مثل هِل، ترنج و جوز هندی را می توان برای این نوع از بازاریابی رایحه مورد استفاده قرار داد. این رایحه ها با برند گره می خورند.